Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz.

Bizi zem eyleyene rahmet eyle.

MUHABBETTEN MUHAMMED OLDU HÂSIL, MUHAMMEDSİZ MUHABBETTEN NE HASIL?

İSLAMIN LİDERİ YİNE TÜRKİYE OLACAK. BUGÜNKÜ MÜSLÜMANA BAKARSAN OLMAZ GÖRÜNÜR AMMA OLACAK BENİM SULTANIM.
                                                                                                                                                             MUSA BAŞTÜRK (DEDE PAŞA HZ.)             

 ‘’Yakın tarihte İslami bir hâkimiyet olacak, tüm yeryüzü İslam’a dönecek ve İslam’ın başkenti Türkiye olacak, bu topraklar olacak, reisi burası olacak.’’ Abdurrahim Reyhan Hz.


BÜYÜK DÜŞMANIMIZ NEFSİ EMMARE
TAKMIŞ KEMENDİNİ CEZBEDER NARE
CEHDET Kİ BULASIN SEN SANA ÇARE
ELLERİN AYBINI GÖZLEME GARDAŞ.
TASAVVUF

ALLAH'A YAKLAŞMAK İÇİN VESİLE ARAYINIZ

               Dünyaya geldim gitmeye

               İlmile hilm’e yetmeye

               Aşk ile can seyretmeye

Bu dünyaya geldim gitmeye; anlaşılıyor, bunu anlıyoruz. Buna inanılıyor. Gelişimiz-doğuşumuz, gidişimiz-ölüşümüz, doğduk öleceğiz.

Dünya ne için?

İlim için,  dünyaya bir maksat için geldik.

Maksadımız ne?

Maksadımızda burada Rabbimize kulluk edelim,  Allah’a kulluk edelim, Allah’ın cennetine girelim,  Allah’ın cemalini müşahede edelim.

Fakat her cennete giren Allah’ın cemalini müşahede edecek mi?

Edemeyecek. 

O zaman ne lazım;  madem ki bu kelama ilave etmiş,  

               Aşk ile can seyretmeye

Öyleyse aşka duçar olmak lazım.

Aşk demek meşayih’tir, aşk; tarikata inanmak meşayihi sevmektir.  Aşk buradan kaynaklanıyor.

Onun için Celali baba, aşıklardan, hak aşığı diyor ki; 

   Meta’ımdan alan  gelsin

   Derin deryadan almışam

Derin derya ne? 

İlimdir, derin derya. 

Fakat nasıl bir ilim?

Her ilmin mâfevkinde bir ilim vardır. Mesela ilim denilince aklımıza medrese ilmi gelmesin. Medrese ilmi hakkında Yunus Emre buyuruyor.

                    Bin kez okur isen aktan karayı 

                    Bir kamil mürşide  varmazsan olmaz

                    Gel ey gardaş hakkı bulayım dersen

                    Bir kamil mürşide varmazsan olmaz

                    Resulün cemalin  göreyim dersen

                    Bir kamil mürşide  varmazsan olmaz

Buradan şunu anlayacağız, mürşitsiz olmaz.

Bak Peygamber efendimiz; “el ulemâü verasetül enbiya; âlimler, veliler, peygamberlerin vârisleridir[7]”. Öyleyse;

Onları tanımak lazım,

Onları bilmek lazım,

Onları  bulmak lazım.

Bunlarla Peygamber efendimizi bulacağız.

Öyle zaten,  bak tarikatımızın nimetleri, halleri, makamları  bunlardır.

Öyleyse bir mürit bunları buldu mu ne oluyor?

Fenafişşeyh oluyor. Fenafişşeyh olmadan fenafirresul olmak mümkün değildir.

Bunlar ruhi muameleler, ruhun tahsilleridir. Ruh tahsil görüyor.

Ruh ne tahsili görüyor?

Nasıl ki bir çocuk  ilkokulu bitirmeden, diploma almadan onu ortaokula kaydetmezler, ortaokulu okuyamaz, gidemez mümkün değil. İlkokulu bitirecek diplomasını alacak, onu babası götürecek ortaokula kaydettirecek. Ortayı okuyacak, liseyi okuyacak  diplomayı alacak sonra da fakülteye başlayacak.

Bakın evvela bir insan  fenafişşeyh oluncaya kadar onun ruhu ilkokul tahsili yapıyor.  Misal bu, nasıl zahirde ilk evvel ilkokul okunuyor. 

O fenafişşeyh olduktan sonra o ilkokulu bitiren bir talebe gibi onun velisi, meşayihi; bu sefer onu alıp götürüyor,

—Ya Resulullah senin ümmetin, diyor ona teslim ediyor.

Onun için bak kelamı kibarda bunu ifade etmiyor mu?

Cânım fedâ olsun Resûlullâh'a

Bizi kabûl etti âlî dergâha

Emr eyledi şeyhim Muhammed Şâh'a

Çıkardı zulmetten bedrâya bizi         

Muhammed Şah’tan mana herkesin meşayihidir.

Emr eyledi şeyhim Muhammed Şâh'a

Çıkardı zulmetten bedrâya bizi         

Bu kelam neyi ifade ediyor?

En evvel bir müridin ruhu fenafişşeyh olmadıktan sonra fenafirresul olamıyor, Resulullah’a gidemiyor, makbul ümmet olamıyor, Peygamber efendimizi bulamıyor. İşte onun için Yunus Emre de

                         Gel ey gardaş hakkı bulayım dersen

                         Bir kamil mürşide varmazsan  olmaz

                        Resulün cemalin göreyim dersen

Bir kamil mürşide varmazsan  olmaz

                         Gelin gardaşlar  gidelim nile

                         Nice aşıkların  bağrını dele

                         Cebrail  delildir Ahmede bile

                         Bir kamil mürşide  varmazsan olmaz

Bunda bir sır var,

                           Niceleri gittiler mürşid arayı

                           Arayanlar buldu derde devayı

                           Bin kez okur isen aktan karayı

                           Bir kamil mürşide varmasan olmaz

Diyor ki; çok kimseler mürşit aramaya gittiler ve arayanlar da buldular.

Bu da Allah’ın emridir. Çünkü Cenabı Hak; “ileyhil vesilete[Maide 5:35]” buyuruyor. Kur’anı Kerimde ayet, bir vasıta ara deniliyor. Bu bir emirdir.

Burada vasıta meşayihtir. İnsan arayıp bulacak vasıtayı.

Mesela diyelim  denizi geçeceksin, vasıtasız denizi geçebilir misin? Çok yüksek Ağrı dağı var arkasına geçeceksin, neyle geçeceksin? Vasıtayla, mesela uçakla  geçeceksin.  Uçaksız ve gemisiz gidilmeyen yere insan neyle gider? Ancak gemiyle gider uçakla gider.

Öyleyse Cenabı Hak burada kendinize bir vesile bir vasıta arayın, buyuruyor. İşte Yunus Emre de

                       Niceleri gittiler  mürşit arayı

                       Arayanlar buldu derde devayı 

                       Bin kez okur isen aktan karayı 

                       Bir kamil mürşide  varmazsan olmaz

Burada, yani bin sene yaşasan, bin sene medrese ilmi okusan senin yine de bir mürşide ihtiyacın var.

Yunus Emre derki,
Gel ey gardaş Hakk’ı bulayım dersen
Bir kâmil Mürşide varmazsan olmaz
Resul’ün cemalin göreyim dersen
Bir kâmil Mürşide varmazsan olmaz.
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi6
Bugün Toplam27
Toplam Ziyaret240680
Altın Hesaplama
Hava Durumu
Takvim
Site Haritası